Міжнародні проєкти
ГОРИЗОНТ 2020: ПРОЄКТ «РОЗВИТОК НАУКОВО-ІННОВАЦІЙНОЇ ЕКОСИСТЕМИ ЯК ОСНОВИ СТАЛОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ УНІВЕРСИТЕТУ»
Професор кафедри фінансів, банківської справи та страхування, доктор економічних наук Наталія Холявко входить до складу виконавців команди проєкту «Розвиток науково-інноваційної екосистеми як основи сталої трансформації університету» у рамках програми ЄС «Горизонт 2020».
Метою проєкту є формування інтегрованої науково-інноваційної екосистеми у Національному університеті “Чернігівська політехніка” на основі наявної інфраструктури, спрямованої на активізацію розвитку науково-дослідницької та інноваційної діяльності, нарощування наукового потенціалу, розширення співпраці закладу вищої освіти з підприємствами регіону, органами державної влади та місцевого самоврядування з метою забезпечення сталого розвитку регіону.
Основними завданнями проєкту є:
- дослідження інноваційного середовища та узагальнення сучасного стану інноваційних процесів у регіоні з урахуванням діяльності та потреб у інноваціях різних груп стейкхолдерів;
- виявлення кращих практик у сфері стимулювання науково-інноваційної та стартап-діяльності;
- розробка структури інтегрованої науково-інноваційної екосистеми закладу вищої освіти, що включатиме наявну інфраструктуру та сформоване експертне середовище;
- розробка механізмів взаємодії між науково-педагогічними працівниками, науковими співробітниками, здобувачами вищої освіти, молодими вченими, бізнес-структурами, громадськими організаціями, державними інституціями для проведення спільних наукових досліджень та розробки інноваційних продуктів;
- забезпечення підвищення інноваційного потенціалу закладу вищої освіти шляхом впровадження сучасних технологій та методів у навчальний процес: зокрема, методів цифровізації та гейміфікації навчального процесу з використанням технологій доповненої реальності;
- розробка інформаційної платформи для підтримки діяльності науково-інноваційної екосистеми закладу вищої освіти;
- моніторинг та оцінка ефективності сформованої науково-інноваційної екосистеми закладу вищої освіти.
ПРОЄКТ ERASMUS+ КА2 «СПРИЯННЯ ПРОФЕСІЙНІЙ ОСВІТІ ТА АКТИВНІЙ УЧАСТІ СТУДЕНТІВ ЧЕРЕЗ СТАНОВЛЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ СИСТЕМИ МЕНТОРСТВА ТА ТЬЮТОРСТВА У ЗВО» (PROMENT)
Професор кафедри фінансів, банківської справи та страхування Холявко Наталія є учасником міжнародного проєкту PROMENT «Сприяння професійній освіті та активній участі студентів через становлення комплексної системи менторства та тьюторства у ЗВО» («Promoting professional education and students engagement through comprehensive mentoring and tutoring system in HEIs»). Членами консорціуму проєкту PROMENT є 16 партнерів із 6 країн світу. Головним координатором проєкту є Національний університет «Львівська політехніка».
Проєкт PROMENT спрямований допомогти студентам у працевлаштуванні, розвиваючи їхні професійні навички та громадянську активність, а також залучити викладачів та бізнес до процесу навчання й менторства. Реалізацію проєкту націлено на зміцнення потенціалу українських та грузинських вишів у забезпеченні всебічної ефективної професійної підготовки студентів для зниження невідповідності між результатами освіти та вимогами ринку праці шляхом розробки та впровадження інноваційної системи менторства/тьюторства у вишах на основі спільного досвіду партнерів Консорціуму.
Проект стане важливим елементом сталого освітнього процесу, сприяючи розвитку та удосконаленню як навичок студентів, а також їхньої активної участі у громадянському житті. Проєктні заходи будуть реалізовуватись у період з 01.03.2023 р. до 28.02.2026 р.
ПРОЄКТ AIFEU «ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У ФІНАНСОВИХ УСТАНОВАХ ЄС» (JEAN MONNET MODULE)
Професори кафедри фінансів, банківської справи та страхування Максим Дубина і Наталія Холявко є менеджерами та виконавцями проєкту «Штучний інтелект у фінансових установах ЄС» (“Artificial Intelligence in the EU Financial Institutions”). Акронім – AIFEU. Номер проєкту: 101127170 — AIFEU — ERASMUS-JMO-2023-HEI-TCH-RSCH
Координатором, грантхолдером проєкту AIFEU є Національний університет «Чернігівська політехніка». Термін реалізації проєкту: 01.11.2023 р. – 31.10.2026 р.
Загальна мета проєкту – популяризація та формування у цільової аудиторії комплексної системи знань і практичних навичок з впровадженням в Україні європейських практик застосування технологій штучного інтелекту в роботі фінансових установ.
Специфічні цілі проєкту:
- викладання модулю «Штучний інтелект у фінансових установах ЄС».
- підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладу вищої освіти на ринку праці через формування комплексу актуальних знань та професійних компетенцій щодо впровадження інноваційних технологій у роботу фінансових установ.
- проведення щорічних інформаційних заходів для популяризації проєкту та охоплення широкої цільової аудиторії – представників фінансових установ, місцевої влади, закладів вищої освіти, громадських організацій.
- розробка силабусу та навчальних матеріалів до модуля.
- проведення дослідження сучасних тенденцій та перспектив цифровізації європейського та українського ринку фінансових послуг.
ПРОЄКТ ВІД ЄВРОПЕЙСЬКОЇ АСОЦІАЦІЇ ДОСЛІДНИКІВ ОСВІТИ (EERA) І УКРАЇНСЬКОЇ АСОЦІАЦІЇ ДОСЛІДНИКІВ (УАДО)
Професорка кафедри фінансів, банківської справи та страхування д.е.н., проф. Наталія Холявко є виконавцем проєкту «Сталий університет», що успішно пройшов відбір у конкурсі проєктів, організованому Європейською асоціацією дослідників освіти (EERA) та Українською асоціацією дослідників (УАДО). Керівниця проєкту – кандидатка педагогічних наук, доцентка Ірина Діденко, економічний факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Тип проєкту – колективний. Команда проєкту працюватиме над його реалізацією до 30 листопада 2023 року.
Проєкт співвідноситься із місією УАДО і EERA, оскільки сприяє підвищенню якості освітніх досліджень для впливу на освіту та суспільство. Зокрема, очікувані результати проєкту відповідають потребам суспільства, пріоритетним напрямам розвитку науково-технічної та освітньої сфер України, сприяючи активізації сталого розвитку вищої освіти в цілому та закладів вищої освіти зокрема. Основні цілі УАДО і EERA, з якими співвідноситься проєкт: покращити співпрацю між дослідниками у сфері освіти в Україні та за кордоном; забезпечити вагомий внесок у політичну дискусію на тему реформування освіти у формі засідань круглих столів, поширення рекомендацій щодо відповідних реформ, наукових статей тощо.
Основні види діяльності, передбачені проєктом:
- дослідницька діяльність – при вивченні теоретико-методичних засад розвитку об’єкту проєкту;
- аналітична діяльність – при аналізі світового досвіду;
- комунікаційна діяльність – при налагодженні співпраці з колегами у межах реалізації проєкту та дисемінації його результатів;
- інформаційна діяльність – інформування наукової спільноти про проєкт та його результати у рамках круглого столу, на міжнародних науково-практичних конференціях та у наукових публікаціях.
Отримані результати будуть представлені у вигляді доповідей на міжнародних науково-практичних конференціях, а також висвітлені у наукових статтях. Україномовні публікації дозволять широко охопити аудиторію вітчизняних учених, а англомовні – забезпечення інтернаціональний вимір у поширенні інформації серед наукової спільноти.
У рамках проєкту заплановано проведення на базі Національного університету «Чернігівська політехніка» круглого столу із презентацію досягнутих результатів із залученням учених як з України, так із з-за кордону (для максимального охоплення цільової аудиторії передбачається проведення зазначеного круглого столу в онлайн-форматі). Це сприятиме дисемінації проєкту та налагодженню довгострокового партнерства і діалогу, у тому числі у рамках інших проєктів з проблематики освітніх досліджень.
Довідково.
- Європейська асоціація дослідників освіти (EERA) об’єднує понад 40 національних і регіональних освітніх дослідницьких асоціацій з усієї Європи. Метою EERA є сприяння високоякісним освітнім дослідженням на користь освіти та суспільства. Високоякісні дослідження не тільки визнають свій власний контекст, але й визнають ширші, транснаціональні контексти з їх соціальною, культурною та політичною подібністю та відмінностями.
- Українська асоціація дослідників (УАДО) – це українська громадска організація. Метою діяльності Асоціації є сприяння розвитку наукової компетентності дослідників у галузі освіти, підвищення якості освітніх досліджень для впливу на освіту та суспільство, здійснення та захист прав і свобод, задоволення професійних, наукових, соціальних, культурних та інших інтересів членів Асоціації.
УЧАСТЬ У ПРОЄКТІ ERASMUS+
«Дистанційна освіта для майбутнього: найкращі практики ЄС у відповідь на запити сучасних здобувачів вищої освіти та ринку праці» (DEFEP).
За результатами конкурсного відбору проєктів у рамках програми ЄС ERASMUS+ КА2 Capacity Building for Higher Education 2022 році НУ «Чернігівська політехніка» отримала перемогу у консорціумах трьох проєктів. До реалізації одного із цих проєктів у якості виконавця долучена професорка кафедри фінансів, банківської справи та страхування Наталія Холявко. Зокрема, йдеться про проєкт «Дистанційна освіта для майбутнього: найкращі практики ЄС у відповідь на запити сучасних здобувачів вищої освіти та ринку праці» (DEFEP). Координатором проєкту є Чорноморський національний університет імені Петра Могили. До консорціуму проєкту входить 11 університетів, включаючи 5 – з України.
Проєкт націлено на впровадження сталої та ефективної систему дистанційної освіти (ДО) як окремої та самостійної форми навчання в діяльності країн Східного партнерства. Керівник від нашого університету – Іванова Наталія Володимирівна. Термін реалізації проєкту: 01.12.2022 р. – 01.12.2025 р.
ТEMPUS 544202-TEMPUS-1-2013-1-AT-TEMPUS-JPHES (BUSEEG-RU-UA)
«НАБУТТЯ ПРОФЕСІЙНИХ І ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ НАВИЧОК ЗА ДОПОМОГОЮ ВИХОВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОГО ДУХУ ТА КОНСУЛЬТАЦІЇ ПІДПРИЄМЦІВ-ПОЧАТКІВЦІВ»
У період з 2013 по 2016 роки професор кафедри фінансів, банківської справи та страхування Наталія Холявко долучалась до проєкту ЄС Тempus 544202-TEMPUS-1-2013-1-AT-TEMPUS-JPHES (BUSEEG-RU-UA) «Набуття професійних і підприємницьких навичок за допомогою виховання підприємницького духу та консультації підприємців-початківців».
Метою проекту ЕС Tempus BUSEEG-RU-UA була розробка та впровадження концепції неперервної освіти (Lifelong Learning) в Росії та Україні з метою формування у студентів професійних і підприємницьких навичок, виховання підприємницького духу, а також проведення консультацій підприємців-початківців на базі університетів, технікумів та коледжів за підтримки центрів підвищення кваліфікації працівників освіти, регіональних торгово-промислових палат (ТПП) і Міністерств освіти.
Детальна інформація про проєкт та його результати доступна за покликанням https://stu.cn.ua/mizhnarodna-diyalnist/mizhnarodni-programy-ta-proekty/proyekt-buseeg-ru-ua/